vendredi 8 février 2013

When people create rumours. Standby again and again

One bad thing about my current work is I can never plan ahead. My life is always on standby. I am now in Singapore since Monday. Supposed to come back to Malaysia today, but till now we still cannot start working. Till this point, nothing than meeting and discussion. This drives me crazy.


Oh no I am not saying that I am throwing the towel. No, not yet. Alaa biase la complain sikit-sikit ni, give me some space to mengeluh a little. Sometimes my weekend can be cut off in a single eye blink.


Nak buat cam mana, cari makan kan.


Hurm aku kadang-kadang bengang la bila orang cakap kat aku 'baik beli rumah, buat apa beli kete'. Aku ni memang peminat kereta. Dan aku tak bodoh, aku dah siapkan duit yang sangat banyak untuk beli rumah, cuma aku tak jumpa dan tak ada masa untuk beli laa bodo.


Aku bukan jenis manusia yang sanggup menderita untuk mencapai cita-cita. Ya, mungkin cita-cita aku tinggi nak pakai kereta sedap dan selesa, tapi padan dengan kemampuan. Mungkin bagi anda macam tak logic, aku tak ingin bercerita tapi apa yang aku buat adalah something yang sangat jarang orang ada di umur aku.


Please people, stop banging my ears with 'beli rumah lagi baik dari beli kereta'. Dear fuckers, I fucking know that, everyfuckingbody knows that. Sebut lagi pasal tu, aku libas ngan kunci steering wheel.


Bad mood sikit. By the way, aku tak nak jadi orang yang bertungkus lumus simpan duit untuk masa depan dan generasi depan. You save money for your life after 10 years, you dont even fucking know that you are still alive there. Tak salah, tapi jangan lah sampai derita. Enjoy your young life baby.



3 commentaires:

khairul najmi yusof a dit…

gerek sehh hahaha ambil mood singaporean sikit. Betul tu kriey aku setuju dengan penulisan kau kali ni. Kalau kita mampu pakai kereta tu pakai jerlah. Sebelum beli mestilah kita dah buat kira-kira sama ada mampu atau tak untuk beli kereta yang kita nak. Bagus planning kau kriey sebab dah sediakan bajet untuk rumah sekali. Salute weh.

Afnan (^_^) a dit…

I bet some people even said that it's better to save money for wedding than buying an expensive car ;)

And I completely agree with don't save too much that you ended up not enjoying your life! :D

May Maisarah a dit…

Bese la keri oi.. mulut orang ni sapa bila2 pon xleh nak tutup... kite enjoy je hidup kite.. biarla depa nak habaq ape pon... kite bukan guna duit depa pon kan.. hikhik.

Ardik manis.. Mana datang dari ini ardik..?